Tanulás -
másképp!

A New Way egy új fejlődési út, amely abban támogatja a 8-14 éves diákokat, hogy már gyermekként legjobb önmaguk lehessenek. Angol nyelvű programunk különlegessége, hogy összekapcsoljuk az amerikai típusú közösségi és érzelmi (SEL) és a projekt alapú tanulási módszert, ezzel is inspirálva az önismeretet és a tanulási kedvet.

Ismerd meg a részleteket!
Tanulás -<br>másképp!

Küldetés és jövőkép

Legyél önmagad legjobb változata!

A New Way-t egy olyan amerikai típusú képzési központnak álmodtuk meg, ahol a 8-14 éves korú gyerekek személyisége kiteljesedhet. Angol nyelvű komplex készségfejlesztő foglalkozásaink kiterjesztik az önmagukról és a világról való gondolkodásukat. Az érzelmeik felismerése és kezelése javítja a tanulmányi eredményeiket, képessé válnak magabiztosan kommunikálni és kiállni magukért, megtanulnak másokkal együttműködni, rugalmasabban reagálnak a változásokra és boldogabb, teljesebb életet élnek.

Komplex készségfejlesztő programunk ötvözi a közösségi és érzelmi tanulás – „social and emotional learning” (SEL) –, és a projekt alapú oktatás módszerét. A SEL arra a tudományosan bizonyított tényre épül, hogy a gyerek érzelmi és szociális készsége kihatással van fizikai és lelki egészségére, társas kapcsolataira, valamint iskolai és szakmai teljesítményére. 

A délutáni foglalkozások során a New Way diákjai személyes tapasztalatokat szereznek, izgalmas projektekben vesznek részt, ahol fejlődik a kreativitásuk, kritikai gondolkodásmódjuk, s egyúttal magabiztosabban tudnak pályát választani és a középiskolában jobban megállják a helyüket. 

Alapítónk

Koppany Karolina – Ms. K

Karolina díjnyertes innovatív tanárnő, tanácsadó és boldogságkutató, akit 2015-ben az Év Tanárává választották East Bayben. Több mint hat éve kutatja, hogy a különböző módszerek és gyakorlatok közül melyek töltik el az emberek életét valódi boldogsággal, és azt is, hogy hogyan ossza meg örömét ifjú tanítványaival. Már kiskora óta olyan pályáról álmodott, ahol veleszületett empatikus képességét felhasználva segítheti a gyerekeket a tanulásban, a világ felfedezésében és az ismeretszerzésben.

Bár rendelkezik Kommunikációs és Üzleti (BA) valamint Nemzetközi Marketing szakos (MA) diplomával, élethosszig tartó tanulónak tartja magát, ezért iratkozott be a fenti szakok elvégzése után posztgraduális képzésre (MAT) Oktatás és Tanácsadás szakra. Karolina szerint a tanítás a világ legszebb hivatása, amely során átélheti, hogy minden egyes diákkal jobbá tudta tenni a világot. Szakmai hitvallása szerint „Minden tanár célja, hogy segítsen a gyerekeknek a tanulmányaikban, társas kapcsolataikban és érzelmi életükben kivirágozni. Célom, hogy felébresszem tanítványaim kíváncsiságát, mások iránti érzékenységét, fejlődés-központú gondolkodásmódot alakítsak ki bennük, hogy ne pusztán csak tehetségesek legyenek, hanem tudatosak, az új lehetőségekre nyitottak és ne féljenek a kockázatoktól. Ne felejtsük el viszont, hogy mindnyájan vágyunk a gondoskodásra, szeretnénk boldogok lenni. Ez a lényeg!”

Mutass többet
Alapítónk
Alapítónk

Ismerd meg Ms. K-t egy szülő szemével, egy anya tollából!

La Gazette, 2015. március 24. l Ecole Bilingue de Berkeley

Raquel lányunk idén kezdte az évet új angol tanárnőjével, Koppany Karolinával. Érthető módon minden szülő egy kicsit aggódik, ha a gyermeke egy teljesen új tanárt kap, és ez alól mi sem voltunk kivételek. Mégis az első naptól kezdve láttuk, hogy teljesen más tanévünk lesz, mint amit az utóbbi 10 évben tapasztaltunk East Bayben.  

A lányunk izgatottan mesélt a reggeli megbeszélésekről, tanulókörökről, vitákról és – ami a legérdekesebb volt – folyamatosan projekteken dolgozott a saját maga által választott témákban! Nagy izgalommal várta minden nap a tanítást, és észrevettem magamon, hogy én is egyre jobban szeretem megkérdezni tőle azt a mindennapos kérdést, hogy „Mit csináltál ma?”  A megszokott sablonos válaszok helyett olyan feleletek záporoztak rám, mint pl. „Azon vitatkoztunk, hogy a TV jó vagy rossz nekünk. Én a „rossz nekünk” csapatba kerültem és mi nyertünk! Annak ellenére, hogy egyikünk sem gondolta azt, hogy a TV rossz nekünk.” Vagy: „A földrengésekről kell kutatási projektet csinálnom. Szerintem az új Bay Bridge építéséről fogok írni.  Mindig is kíváncsi voltam rá.”

Amikor elkezdtem írni ezt a cikket az Innovatív Tanulás közvetlen előnyeiről, megkérdeztem a lányomat, hogy az ő szemszögéből hogyan látja az órákat, és mitől lesznek azok annyira izgalmasak és különlegesek.  A következőt válaszolta:

„Ms. K nem úgy tanít, mint a többi tanár, akikkel csak vesszük a leckéket és magolunk.  Ms. K választási lehetőségeket ad nekünk. Így is dolgozunk, de nem olyan érzésünk van, mintha dolgoznánk. Amikor pedig valami különlegeset kell megtanulnunk, vicces feladatokat és játékokat csinálunk, például kvízjátékot játszunk a törtszámokkal.”

Karolina nagyon különleges tanárnő, de itt East Bayben sok a különleges oktató.  Nagyon meg szerettem volna tudni, hogy miért tud ilyen egyedi és csodálatos hangon kapcsolatot teremteni nemcsak a lányommal, hanem az órájára járó számos többi fiúval és lánnyal is, ezért megkérdeztem tőle, hogy miben rejlik a titka.

Kiderült, hogy Karolina számos modern XXI. századi oktatási módszert sajátított el, pl. a stanfordi tervezés-alapú innovációs módszert (Innovation by Design), a harvardi „Project Zero”-t és a vizualizáló gondolkodást (Making Thinking Visible), az érdeklődés-központú tanulási modellt (Inquiry-Based Model of Learning) és a fogékony osztály (Responsive Classroom) módszerét.  Mindezeket megkoronázta Karolina erős ragaszkodása a „Boldog Osztály” (Happiness Classroom) módszeréhez és a „Whole Brain Teaching” filozófiához. 

Mit jelentenek ezek a hangzatos kifejezések számunkra, laikusok számára?  Úton-útfélen halljuk a „fordított osztály” („flipped classrooom”) kifejezést, amiről valószínűleg rögtön azt hisszük, ez a Khan Akadémia újabb módszere, amely során a gyerekek otthon megkapják este a tananyagot, a házi feladatot pedig az iskolában csinálják meg. Karolina viszont TÉNYLEG megfordítja az osztályt. A tanulók ülnek a vezető ülésen, a tanár pedig csak segítő. Ez úgy valósul meg, hogy Karolina a gyerekek saját érdeklődési körét és kedvenceit a tananyag szerves részévé teszi.  Mindig ad választási lehetőséget a gyerekeknek, ezáltal ők saját tanulásuk felelős irányítóivá válnak. Nekem személyesen nagyon tetszik, hogy a tanulók saját kérdéseikkel hozakodnak elő olyan nagy témákban, mint a túlélés, hősiesség, különböző szemszögek, diszkrimináció, kutatás, fejlődés, amelynek eredményeit minden projekt végén bemutatják.  

Karolina nem követi a hagyományos oktatási modellt, ehelyett tanuló-központú, készségalapú, modern technikával támogatott osztályt formál a diákok keze alatt. Tudatosan elhagyta az előadói modellt, helyette olyan mini-órákat tart, amiket megbeszélés és vita követ. A kritikus gondolkodás és a kreativitás fejlesztésének érdekében lelkesen keresi, hogyan találhatnak utat maguknak a gondolatok az olvasáson, íráson és beszéden keresztül. 

És miért annyira irtó boldogok a gyerekek?  Ms. K szerint „Minden tanár célja, hogy segítsen a gyerekeknek a tanulmányaikban, társas kapcsolataikban és érzelmi életükben kivirágozni. Céljaim közé tartozik, hogy felébresszem tanítványaim kíváncsiságát, az igazság és megértés fontosságát, kreatív gondolkodásmódot alakítsak ki bennük, hogy ne pusztán csak tehetségesek legyenek, hanem tudatosan ragadják meg a tanulási és gondolkodási lehetőségeket, és bátran vállalják a kockázatokat. Ne felejtsük el viszont, hogy mindnyájan szeretnénk boldogok lenni.  Ez a lényeg!” 

Ms. K, az én lányommal mindenképpen sikert értél el!

Laura Clydesdale

Mutass többet

Legyél Önmagad Legjobb Változata!

“Milyen napod volt ma?- úgy tudta feltenni ezt az amúgy szokványos kérdést, hogy az valóban megváltoztatta a napomat. Ms. K meglátott valamit a diákjaiban, amit észre sem vettek saját magukban, és mindegyikükből kihozta a legjobbat:  tanulóként és egyéniségként is.”

Kapcsolódni egymással emberi szinten

“Ms. K egy hihetetlen csodálatos és rendkívüli tanár számomra. Ő valóban kapcsolódik a diákjaival, érti őket, és úgy tudja átadni a tudást, amit előtte sosem tapasztaltam! Ez azért olyan bámulatos dolog, mert a tanárral való kapcsolat tízszeresére emeli a tapasztalataidat: hiszen érzed, hogy valaki bízik benned.”

Csak akkor tudsz lelkesíteni, ha te magad is lelkes vagy!

“Amikor beléptem az osztálytermébe, igazi boldogság energiát éreztem. Azt éreztem, hogy Ms. K annyira lelkes az iránt amit tanít, hogy én magam is fellelkesültem a tanulás iránt.”

Taníts a gyermek nézőpontjából

“Ahogy már említettem, FANTASZTIKUS tanár vagy (az én személyes kedvencem)! Ahogy tanítasz, lenyűgöző. Rendkívül inspiráló a személyiséged. Amikor megkérdezel, hogy hogy vagyok, érzem, hogy tényleg kíváncsi vagy rám. És én annyira, de annyira hálás vagyok azért, hogy te vagy az én angol tanárom! Nem váltanék semmi áron!”

A diákok is hisznek tanáraikban

“Ms. K szenvedéllyé formálta bennem azt a szikrát, amit az írás és olvasás jelentett számomra. Lehet, hogy közhelyként hangzik, de ez tényleg egy olyan dolog, amiért elképesztően hálás vagyok neki, mert enélkül ma nem lehetnék az az ember, aki most vagyok.”

Mi vagyunk a fény, amely mutatja az utat

“Te vagy az egyik legcsodálatosabb tanár, akivel valaha találkoztam. Ha ez az iskolaév egy végtelen sivatag lenne, te lennél az iránytűm, ami átvezet rajta. Ha ez az év az óceán volna, te lennél a tengeralattjáróm. Ha én lennék Tupac, te lennél a rózsám.”

A saját idejét is arra fordította, hogy segítsen

“Ms. K egy olyan energiát hoz a térbe, amit semelyik más felnőttnél nem tapasztaltam. Hihetetlenül közvetlen, szórakoztató, őszinte és hitelesen bánik minden diákjával. Időt szánt arra is, hogy megbizonyosodjon róla, hogy mindannyian boldogok vagyunk, és ha mégsem éreztük a legjobban magunkat, a saját idejét is arra fordította, hogy segítsen.”

Egy szerető szív a legigazibb bölcsesség

“Elképesztően kevés olyan embert ismerek, akinek ennyi szeretet van a szívében, mint Ms. K-nak. Biztos vagyok abban, hogy aki olyan szerencsés és áldott, hogy a diákja lehet, mind ugyanezt mondja.” 

A mosolya megváltoztatta a világot

“Nem volt olyan nap, hogy ne mosolygott volna, és áradt az öröm ès boldogsàg az osztályából. Átformálta az életemet és sok más diákjáét is.”

NWYE Testimonial
NWYE Testimonial
NWYE Testimonial
NWYE Testimonial
NWYE Testimonial
NWYE Testimonial
NWYE Testimonial
NWYE Testimonial
NWYE Testimonial
NWYE Testimonial
NWYE Testimonial
NWYE Testimonial
NWYE Testimonial
NWYE Testimonial
NWYE Testimonial
NWYE Testimonial
NWYE Testimonial

Szülői konzultáció

  • Szülőként problémáid vannak általános iskolás korú gyermeked oktatásával kapcsolatban?
  • Szeretnél jobb szülővé válni? Szeretnéd, ha gyermeked kiegyensúlyozottabb, boldogabb lenne?
  • Örömmel vennél ötleteket, hogyan tudnál gyermekeddel jobban kommunikálni?
  • Szerinted gyermeked nem a megfelelő iskolába jár?
  • Javaslatokra vársz, mert nem látod át a lehetőségeidet, túl sok a vélemény?
  • Fontosnak tartod az angol nyelvtudást és több lehetőséget szeretnél adni gyermekednek?

Szeretettel várlak szülői konzultációmon!

RÉSZLETEK
Alapítónk

Szülői konzultáció

  • Szülőként problémáid vannak általános iskolás korú gyermeked oktatásával kapcsolatban?
  • Szeretnél jobb szülővé válni?
  • Szeretnéd, ha gyermeked kiegyensúlyozottabb, boldogabb lenne?
  • Örömmel vennél ötleteket, hogyan tudnál gyermekeddel jobban kommunikálni?
  • Szerinted gyermeked nem a megfelelő iskolába jár? Javaslatokra vársz, mert nem látod át a lehetőségeidet, túl sok a vélemény?
  • Fontosnak tartod az angol nyelvtudást és több lehetőséget szeretnél adni gyermekednek?

A magyar és amerikai oktatási intézményekben megszerzett 12 év tapasztalatom alapján, rendelkezem azokkal az értékekkel, információkkal és széleskörű eszköztárral, amellyel segíteni tudom a szülőket, hogy megtalálják mind saját szülői erősségüket mind a gyermek fejlődését szolgáló oktatási formát.

Hogyan működik:

  • személyes találkozó vagy zoom online beszélgetés formájában
  • bizalmi légkör
  • folyamatos kapcsolattartás és utánkövetés.

 

Díj: 10.000Ft/óra/konzultáció